2017
CONCEPT
Copenhagen Metro

Communication design is a mixed discipline between design and
information-development which is concerned with how media intervention
such as printed, crafted, electronic media or presentations communicate
with people.

Client goal

Københavns Metro skal inden åbningsdagen af CityRingen opnå en øget
kendskabsgrad på 50% hos de potentielle kunder*

Problemområde

Hvordan får vi de fritidsrejsende til at forstå fordelene ved Københavns Metro? Og hvordan kan vi gøre Københavns Metro til det fortukne transportmiddel hos de fritidsrejsende?

Problemformulering

Hvilke faktorer kan gøre Københavns Metro til det foretrukne transportmiddel hos forældre på barsel? Og hvordan kan brand-loyaliteten bevares efterfølgende?

Denne case var forbindelse med studiet – Digital Konceptudvikling.

Metros mål var blot at opnå 600 potentielle kunder til at benytte metroen i løbet af de første 5 år.

Via vores kvalitative og kvantitative data, udledte vi en målgruppe der både skulle være:
– Attraktiv for Metro selskabet og de omkring liggende forretninger ved Metroens stationer
– Der kan/vil rejser uden for myldretiden → fritidsrejsende
– Være et segment i vækst

Resultatet blev → Forældre på barsel i københavnsområdet

Metro Design Guide

Solution

Vi skabte en kampagne plan bakket op af et underside til m.dk – m.dk/barsel-i-byen/. Planen havde til formål at informere og inspirere målgruppen

Før åbningsdagen

  • SoMe annoncer + abribusser (ABRIBYER) skaber kendskab til CityRingen og til Barsel i Byen nyhedsbreve sendes ud gennem interessenter som AOK / Børn i Byen 
Under åbningsdagen

  • Uddeling af flyers i nuværende metro stationer samt de højest anvendte CityRingen stationer som Hovedbanegården. barsel i Byen SoMe skifter til kun at kommunikere BiB siden
Efter åbningsdagen

  • Rabat ordningerne lanceres på BiB-siden og annonceres på SoMe Opfølgning på kampagnens modtagelse gennem google analytics”søges vi på?” og evt. spørgeskemaer for at holde os informeret om kampagnens indflydelse.

Konceptet består bl.a. i et cooperativ med “rejsekort’, der skal tracke rejseruten, udløse en rabat ved anvendelse der efterfølgende kan anvendes ved indgang til oplevelser/aktiviteter ved de omkring liggende metrostationer. Brugeren(e) skal medbringe barn under 2 år, for at kunne indløse rabatten.